Det här gör vi i Damklubben

Bergsåkers Damklubb

Bergsåkers Damklubb bildades år 1982 och är en intresseorganisation inom Bergsåker Travet. Vi är idag ca 65 medlemmar och många av oss har på något sätt anknytning till travet.

Damklubben hjälper till vid olika arrangemang och tävlingsdagar som anordnas på Bergsåker Travet.

Vi är ett härligt gäng som har medlemsmöte en gång i månaden med olika aktiviteter.

Vill du ha mer information om oss eller bli medlem i vårt glada gäng, kontakta någon i styrelsen eller kom och prata med oss på tävlingsdagarna.

Alla är välkomna!

Stallbackguidning

Här bokar företag, intresseföreningar, kompisgäng etc. en guidning på stallbacken. Vi tar gruppen på en rundtur och visar upp travsporten, hästarna och alla andra intressenter som rör sig på stallbacken en travdag. För oss är det viktigt att kommunicera ut travsporten och hästarna.

Tränarfiket

Tränarfiket  finns på stallbacken och bemannas med resurser från Damklubben. Vi har öppet alla tävlingsdagar såsom, lunch-, kvälls- och helgtrav. Vi serverar kaffe, the, smörgås etc. till tävlande kuskar, skötar och tränare och det är Travsällskapet som bjuder på detta.

Bilder……

Vinnarcirkeln

Varje kväll- och helgtrav, vinter som sommar bemannar vi upp vinnarcirkel med tjejer från Damklubben. Vi ser till att vinnande ekipage får pris och blommor samt hjälper till att arrangera vinnarbilden. Många av loppen har sponsorer och vi tar hand om dom vid prisceremonin.  För oss är det viktigt att alla som är med oavsett, vinnande häst, ägare, tränare eller sponsor, får vara med och känna sig delaktig i den glädje som finns med att vinna

Hästägarefiket

Vårt fik är samlingsplatsen för travintresserade besökare och finns på första plan i västra delen av spelhallen. Här analyseras och diskuteras travtävlingar och allt annat som hör sporten till. Fiket är välbesökt tack vare vårt kaffe och hembakat bröd.

Fiket är öppet alla tävlingsdagar - varmt välkommen!

Info.disk/Programförsäljning

Här hjälper vi travet med programförsäljning och försäljning av presentartiklar. Vid många av  tävlingsdagarna anordnas det publiktävlingar, där ansvarar vi så att tävlingen får fram en vinnare.

Här hjälper vi besökare att hitta rätt gällande de frågor som kan komma upp en tävlingsdag.

Vid större tävlingar har damklubben också resurser vid entrén för programförsäljning

Lekrummet och lekpark

Damklubben har iordningställt lekrummet och lekpark för våra yngre besökare. Här har man möjlighet att spela spel, rita, se på film mm.

Värdinnor

Vid större arrangemang, exempelvis Sundsvall Open Trot och Tjejkväll, där travet behöver mer resurser hjälper vi till som värdinnor. Som värdinna tar vi emot travets gäster, hälsar de välkomna och visar de till sina platser.

Damklubben är ovärderlig för Bergsåker vid dessa tillfällen

Studieresa

Kriterier för vår studieresa är att vi ska förkovra oss i travet och dess kringaktiviteter

Varje år gör vi en studieresa till en travbana, tränare, stuteri eller liknande. Resan lägger vi in en helg under hösten. Studieresan är mycket uppskattat och vi brukar vara runt 40 aktiva medlemmar med på resan.